geram aku dengan kawan aku nie...aku bagi peluang dia luahkan perasaan dia kat aku(bukan perasaan cinta dia kat aku k). luahkan pe yang jadi kat lam idup dia kat aku..kira aku nie pendengar masalah dia la..aku da dengar sebelah pihak n aku bgi peluang tok yg sowg lagi luahkan..tpi yg paling aku terkilan aku lak yg terlibat lam masalah diowg..k sebenarnya nie masalah umah tangga kawan aku..dia da ada 2 anak..tpi kawan aku nie(perempuan) xngaku dia ada 2 anak kat aku..yang dia ngaku sowg je...dia mengaku pn lepas aku tanya dia sebab aku tengok perut dia cam owg pregnant..bila masalah umah tangga dia banyak masalah husband dia kol aku tanya sal wife dia sbb wife dia same2 blaja nga aku kat u..n wife dia nie merupakan kawan baik aku dari sem 2 pai sem 6.. paling yang aku x sangka banyak benda yg kawan aku nie da tipu aku n aku tahu sal anak dia pn husband dia yang bagitahu aku...aku xkisah dia xnk bagitahu aku sal anak dia yg sulung tapi jan reka citer lain disebalik citer yang betoi..k 2 citer da lama da..aku pn malas nk story bnyk2 yg 2...lam minggu nak hbs kuliah aku di timpa musibah bile aku xtahan tgk kwan aku balik umah dgn lelaki lain n bila husband dia kol dia x angkat lepas 2 block no laki dia then lau da x block pn dia marah2 laki dia suh jan campur hal dia..aku dengan tidak sengaja telah dedahkan rahsia 2 pada laki dia sbb aku da xtahan bile laki dia asyik desak akusuh citer hal betul..lau kowg jadi aku pe kowg buat??...aku tension sgt time 2...bile aku da bgtw laki dia bermula la episod perang dingin antara aku n kawan aku 2..bile bersua muka mmg kami senyum antara satu sama lain tapi hakikatnya hanya ALLAH je tahu...mesti dia bengang gile kat aku n aku lak serba salah sangat kat dia sbb da bagitw husband dia rahsia dia....da habis yang 2 ada kisah laen plak... semakin hari semakin banyak keburukan kawan aku husband dia citer...n banyak citer yg kawan aku citer kat aku, aku tnya husband dia balik n ternyata setengah dari citer kawan aku 2 adalah citer rekaan semata2.. aku jadi geram lagi bila ada kawan bagitahu kawan aku nie pernah kiss n peluk2 dengan laki lain sedangkan dia dah bersuami...sebelum nie aku ada gak nasihatkan kawan aku tapi kawan aku 2 ada je dia bangkang cakap aku..berlagak tahu semua..yela dia kan da kawen n aku nie lum kawen...tpi xpe aku xkisah pn yg penting aku pernah nasihatkan dia....semakin lame kawan aku nie makin melampau..selepas di gertak oleh laki dia, dia hilangkan diri selama semalamam..petang esoknye baru kawan aku 2 balik...semua mencari dia pada malam 2..yg paling aku bengang dia offkan fon..husband dia punya la risau..termasuk la kawan baik dia(lelaki) yg mmg baik giler lau owg tgk pn owg ckp kapel...yg paling risau ialah kawan baik dia masa sem5(bukan aku).. da la malm 2 besday kawan sem 5 dia 2.. menangis kawan dia bile dia wat cm2..
xhabis dengan 2 masa lam final exam esoknya paper malam 2 timbul lak masalah lain.. mmg salah aku sbb bagitahu laki dia sal dia kiss n peluk 2...tpi aku da tak tahan bile laki dia asyik kol n mesej aku..dengan nk final lagi dengan hal peribadi dia lagi aku da cam owg giler time 2..malam 2 laki dia datang U.. n bermula la episod lain tentang mereka... pada mulanya aku cuba nk bantu diaowg selesaikan masalah diowg tpi bile aku da xnmpak jalan penyelesaian antara mereka aku mula biarkan mereka selesaikan sndiri... malam 2 dengan kebodohan kawan aku 2 habis RS(warden kolej) n guard U tahu dia da kawen n ada anak... mne x kecoh lau dia turun dari keta laki dia masa laki dia kat pondok pengawal U then terus naik keta sowg lecturer n bagitahu lect 2 yang laki dia nk buat apa ntah kat dia aku pn da lupa... malam 2 mmg kecoh r...aku bukan citer full taw kat cni...aku citer ckit je...ada lagi story d sebalik story...lepas dari 2 soknye family kawan aku pn datang U n bawa balik dia...dia datang pn bile nk exam je..da hbs exam dia balik...
now aku ingat masalah dia da settle n aku da x terlibat ckit pn lam hal diowg...pas2 tadi laki dia kol aku..n dia terlepas cakap yang dia gaduh nga wife dia sal hal yg kiss n pluk2 2...dia dengan sengaja telah kaitkan name aku..sedangkan aku da ckp dlu semua yg aku bagitahu 2 bukan aku tgk nga mata aku tpi kawan aku yg rapat dengan wife dia yag ckp.... dia x kaitkan kwn aku yg 2 sbb kwn aku 2 rapat dengan wife dia sem nie... aku geram giler sebab dia sebenarnya menambahkan lagi dendam wife dia kat aku...aku ingatkan biarlah dendam 2 hanya tok perkara yg aku bagitahu laki dia, dia balik nga laki lain...tpi ini da bertambah la sakit ati wife dia kat aku... kenapa la semua nie jadi kat aku... memang la aku da hbis study n xkn jumpa wife dia da tapi aku xnk la wife bengang nga aku da... sebabkan husbabd dia aku n wife dia da x kawan cam dlu... aku yg dlu bwrkawan baik nga wife dia kini da bertukar jadi musuh..sedih aku bila benda cmni jadi kat aku...now aku da suh laki dia delete no aku.. n jan kacau idup aku da...n pergi mampus r dengan masalah kowg 2...aku da menyampah n bosan dgn citer umah tangga diowg...sowg kat pahang nga anak2 n sowg lagi kat klang n xpernah jenguk anak2...ibu apa aku pn xtaw la...anak pn da x knl ibu...tahu beranak je......
p/s;- kawan sori r lau ko bace coretan nie ko terasa nga apa yang aku tulis tapi itu la luahan ati aku....niat aku nk tolong ko..tapi ko sendiri yg xnk fikir masa depan umah tangga ko...laki ko aku da maki ari 2 suh jan kacau aku.. aku da cukup bosan dgn citer kowg....lepas nie kowg nak tunggang terbalik pn lantak kowg r... i DONT CARE...

hai....dinda..hero here...
BalasPadamcome on...already....just let past ok.....
why u didn't tell me any of this....see what happen now....u the one who get hurt....i don't wanna see u get hurt.....i hate to see u crying....but one thing for sure...i'll always there for u...u my fren...and i luv u...take care of ur self ok girl....please....